Szeretettel hívjuk és várjuk a szociális szférában dolgozókat és a pedagógusokat kreditpontot adó, akkreditált drogprevenciós továbbképzéseinkre, melyeket 2025. március 4-6. és április 8-10. között indítunk.
Drogprevenció és személyiségfejlesztés elősegítése a tinédzser és fiatal felnőtt korosztályban. A drogprevenció lehetőségei a szociális területen
Szociális továbbképzés adatai:
Engedélyszám: T-07-032/2023
A továbbképzés kreditértéke: 50 pont
Drogprevenció és személyiségfejlesztés elősegítése az iskolákban.
A drogprevenció iskolai lehetőségei.
Pedagógus továbbképzés adatai:
Nyilvántartási szám: A/13351/2024
A továbbképzés óraszáma: 60 óra
Helyszín: 2465 Ráckeresztúr, Dózsa u. 4.
A továbbképző központ a drogmisszió részlegeként drog- és alkoholmentes.
A képzés költsége: INGYENES!
Teljes ellátás opcionálisan igényelhető: 8.000 Ft/nap. Elhelyezés korlátozott számban a képzés helyszínén, 2-4 ágyas szobákban lehetséges, vagy a továbbképzés bejárással is megoldható – a helyszín Budapesttől 35 km-re található.
A képzésre 15-15 főt tudunk fogadni, a jelentkezés sorrendjében.
Képzéseinkre az alábbi linkek közül az Önnek megfelelőre kattintva jelentkezhet:
1. Drogprevenciós képzés 2025. március 4-6. és a résztvevőkkel egyeztetett időpontokban 3 x egy napos esetmegbeszélés
Jelentkezési űrlap: https://forms.gle/KsP15pJ8TsDYGDdV8
Jelentkezési határidő: 2025. február 21.
2. Drogprevenciós képzés 2025. április 8-10. és a résztvevőkkel egyeztetett időpontokban 3 x egy napos esetmegbeszélés
Jelentkezési űrlap: https://forms.gle/tPCRcyjmFYsyn7U5A
Jelentkezési határidő: 2025. március 24.
További információ: 06-30-314-3417, tovabbkepzes@kimm.hu
A drogprevenciós képzés tartalmáról és a további tudnivalókról az alábbiakban tájékozódhat:
A továbbképzés célja:
A résztvevők alapvető addiktológiai ismeretekhez jussanak, tanulják meg a drogfogyasztás felismerésének szempontjait és megnyilvánulásait. Elméleti és gyakorlati ismereteket sajátítsanak el a segítésben alkalmazható módszerek, eszközök, technikák használatára.
A szakembereket képessé kívánjuk tenni arra, hogy a drog és függőség kérdései, s a hozzá kapcsolódó rizikók megbeszélhetővé váljanak iskolai környezetben is, hogy a fiatalok védekező készségei megerősödhessenek. A pedagógusok a tanult készségeket egyéb tanórai és pedagógiai helyzetekben is felhasználva váljanak nyitottabbá és felkészültebbé az iskola egészségfejlesztési feladatai iránt.
A résztvevők ismerjék a drogok fajtáit, hatásait, a szerhasználat kialakulását, a drogkarrier lefolyását, következményeit, a szerhasználattal összefüggő személyiségzavarokat, azt, hogy mikor tekintjük a szerhasználatot betegségnek. Ismerjék a drogmegelőzés és -gyógyítás, valamint az esetmegbeszélés, szupervízió működésének módszereit.
Legyenek képesek a személyközpontú megközelítés – empátia, tolerancia, kongruencia, spontaneitás – helyzetnek megfelelő tudatos alkalmazására, a nondirektivitás, a motivációs interjú használatára. Legyenek képesek a hivatásszerepben megtapasztalt (érzelmi, magatartási, életvezetési, kapcsolati) problémahelyzetek reális észlelésére, reflektálására, illetve feldolgozására, a kollegiális szakmai együttműködés használatára.
A pedagógusok és szociális szakemberek sokszor eszköztelenek a drogprevenciós foglalkozások megtartására.
A diákok, illetve a szociális ellátásba kerülők lelki problémáinak kedvező irányú befolyásolására sem a pedagógusképzés, sem a szociális alapképzés nem készíti fel kellőképpen a szakembereket. Az érett személyiség kialakulásának egyik legfontosabb színtere az iskola, ezért annak egészségfejlesztő szerepe egyre hangsúlyosabb. E továbbképzés a drogprevenciós tevékenység bevezetésére alkalmas szemlélettel és módszerekkel ismerteti meg a résztvevőket.
A képzés egy 30 órás alkalomból (10 óra elmélet és 20 óra gyakorlat), majd 30 órás, 3 x egy napos esetmegbeszélő részből áll. Az elmélet felöleli az addiktológia és a drogmegelőzés kérdésköreit. A képzés különlegessége, hogy a megszerzett ismeretek és készségek napi alkalmazásában is segíti a szakembereket. A második 30 órában a résztvevők személyközpontú esetmegbeszéléseken kapnak segítséget konkrét drogprevenciós tapasztalataik feldolgozásához. A 3 x 1 napos esetmegbeszélő alkalmakat a résztvevőknek alkalmas napokon tartjuk a projekt elején, közepén és befejezés előtt.
A követelmények jellege miatt (/ön/reflektivitás, készségbeli fejlődés) szokványos záró vizsgaforma nem alkalmazható. A kiértékelés alapja a csoportban zajló kölcsönös visszajelentések rendszere.
A résztvevők az első 30 órás modul befejezéseként 20 kérdésből álló tételsor alapján (addiktológiai alapismeretek, megelőzés és kezelés eszköztárának és lehetőségeinek elsajátítása) tesznek vizsgát a továbbképzés elméleti anyagából, mely a problematika megértését helyezi a fókuszba.
Az esetmegbeszélő alkalmak zárásaként 2-3 oldalas (másfeles sorköz, 12-es betűméret) házi dolgozatot készítenek, melynek témája lehet:
A) saját drogprevenciós munkából esetfeldolgozás
B) drogprevenciós elméleti probléma kifejtése
C) drogprevenciós témából szabadon választott probléma gyakorlati megközelítésű feldolgozása úgy, hogy az tükrözze a megszerzett ismereteket és a pedagógus saját szakmai önreflexióját.
Ezenkívül záró dolgozatot (3-5 oldalas, másfeles sorköz, 12-es betűméret) írnak, mely a drogprevenciós továbbképzésről írt önreflektív elemzés.
A tanúsítvány kiadásának feltétele az elméletből letett sikeres vizsga, a dolgozatok beadása és a továbbképzésen való 90%-os részvétel.
A továbbképzés az aktuális járványügyi szabályok betartása mellett látogatható.